You have turned off JavaScript in your browser.
Enable JavaScript in your browsers preferences to make use of all the advanced features of JpopAsia.com

Be an AKB48 Member Trainee with "AKB48+Me" 3DS Game

games
posted by delilah on 19 April, 2012 at 03:34 am   ·   21 comments
Be an AKB48 Member Trainee with "AKB48+Me" 3DS Game

Do you want to experience the life of an AKB48 member trainee (kenkyūsei)? Then, this latest game from Nintendo is for you!

Kadokawa games will released an all-new AKB48 game called "AKB48+Me" for Nintendo 3DS. The said game will let the player experience the life of a kenkyusei by making her follow the steps toward idol stardom. The player will have to do television guestings, attend handshake events, and even performed on stage. Moreover, stages can be created and customized.

Unlike the previous "AKB48 Dating Sim" game, AKB48+Me is more of a "success story" wherein as a kenkyusei member, the player will be able to interact with AKB48 for three years.

AKB48+Me is expected to be release this fall.

famitsu.com and animenewsnetwork.com
Visit friedrice.la for more Asian fun!

Comments

  • Posted by ASianInvasion · 35,724 Jpops · 1 shares · 2 years ago  
    ASianInvasion

    hahahahahaha thats kawaii!!!

  • Posted by Sherin · 41 Jpops · 5 shares · 2 years ago  
    Sherin

    It looks cute but I don't think that this game is going to be for me. I like how they look like the actual members though. :)

  • Posted by vidolltomorrow · 689 Jpops · 88 shares · 2 years ago  
    vidolltomorrow

    Very cute. I don't think it comes in English does it? ><

  • Posted by ichigo777 · 7,004 Jpops · 4 shares · 2 years ago  
    ichigo777

    such a cute game lol :D

  • Posted by ShindouHikaru · 7,936 Jpops · 7 shares · 2 years ago  
    ShindouHikaru

    I figured there would be another AKB game, just like the dating sim on the PSP. It's gonna sell a lot.

  • Posted by hokuboshi713 · 11,583 Jpops · 124 shares · 2 years ago  
    hokuboshi713

    Lol, actually sounds awesome.

  • Posted by KuroStar · 628 Jpops · 1 shares · 2 years ago  
    KuroStar

    hahaha lol i wonder if its any good :D

  • Posted by Chiaki0978 · 20,809 Jpops · 50 shares · 2 years ago  
    Chiaki0978

    LMAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a 3DS game?!?! XD

  • Posted by lissofunny · 7,588 Jpops · 1 shares · 2 years ago  
    lissofunny

    woah O.O those things really look like the actual members!

  • Reply by RedMongoose  
    RedMongoose

    Yeah, it's weird how something so abstract can still be so accurate. The only one I wasn't perfectly sure about was Takamina (maybe needs her trademark bigass bow), but of course it had to be her by process of elimination.

  • Reply by Yukarichan  
    Yukarichan

    ikr Mayuyu, Tomochin, Mariko, and Takamina are extremely recognizable even in those Me forms, and Yuko, Acchan, Yukirin, and Kojiharu are pretty easy to figure out too.

  • Posted by SiuWai · 8,832 Jpops · 2 years ago  
    SiuWai

    what the 3DS game.....damn....really funny....hahahahaha

  • Posted by kagachi · 77,500 Jpops · 287 shares · 2 years ago  
    kagachi

    hahaha~ it looks funny tho...

  • Posted by love323able · 1,020 Jpops · 2 shares · 2 years ago  
    love323able

    lol
    the art is creepy though........

  • Posted by jmaki · 6,885 Jpops · 33 shares · 2 years ago  
    jmaki

    REMOVED - SPAM

  • Posted by asianfanatic · 12,229 Jpops · 7 shares · 2 years ago  
    asianfanatic

    Lol wut? That's a first,

  • Posted by Yukarichan · 211 Jpops · 2 years ago  
    Yukarichan

    Unfortunately, it can't be played on a non-Japanese 3DS.
    It sucks cause I want to get that so badly.

  • Reply by delilah  
    delilah

    maybe they'll release an international version?

  • Reply by SiuWai  
    SiuWai

    really can't be played on a non-Japanese 3DS.

  • Reply by sapphiresky  
    sapphiresky

    try get a japanese 3ds? LOL /kidding.. but yeah it does sucks if its only for the Japanese. Hellooo there are international fans u know .---.

About AKB48

Band nameAKB48
Band typegirlband (82 members)
Debut8 December, 2005 (active)
LabelAKS, DefStar Records, King Records/You! Be Cool
Official websitehttp://www.akb48.co.jp/
Official topic
Bookmark account or
  • 712
  • 193
  • 1,028
  • Rank
    40
  • In news
    378
  • Houses sold
    172
  • Forum posts
    137
  • Lyrics
    1520
  • Albums
    17
  • Singles
    55
  • Events
    0
  • Videos
    200

Create your profile now

With JpopAsia you find worldwide friends easily. Interact and connect with people all over the world who love Asian music! Buy shares in celebrities, enjoy unique features, and become a JpopAsia celebrity yourself!

(in like 1 minute)

Meet new Asian friends! Join FREE!

Copyright © 2014 JpopAsia · Terms of service · Privacy policy · Community rules